Hanne Kirk-Thomsen

Skriv & Vind konkurrence -

Hanne Kirk-Thomsen

En aften på rulleski

I april fik jeg en forespørgsel omkring rulleski i skiklub regi. Da det ikke var noget, vi havde prøvet før i min tid som formand, måtte jeg lige undersøge sagen gennem forbundet. Vores udviklings konsulent i forbundet kunne henvise mig til Nikolaj Kolte fra Holstebro, som de bla.

bruger fra forbundets side.

Nikolaj og jeg fik sat en dato, og jeg sendte det videre til vores medlemmer. Nikolaj og hans makker Finn medbragte alt udstyret, så det var let.

8 forventningsfulde medlemmer mødte op på Kvicklys gamle parkeringsplads, som vi havde fået lov at låne.

Efter en kort gennemgang om udstyret blev vi alle klædt på med ski, støvler og stave. Nogen havde det som Bambi på glat is det første par minutter, men hurtig blev vi alle dus med denne nye type ski.

Vi startede med at køre frem og tilbage for lige, at finde teknikken. Så skulle vi ellers lære at bremse, køre slalom, de 4 forskellige teknikker, som findes inden for rulleski. Vi skulle lege tagfat, hvor vi fange hinandens haler, puha det er svært at komme rundt på lidt plads.

Så var vi alle faktisk blevet ret gode til at mestre denne lidt anderledes form for skiløb, og nu skulle vi rigtig prøve den af. Alle sammen begav vi os af sted ud på Grindsteds stier. Det var super sjovt, og den planlagte rute blev hurtigt forlænget. Det var sjovt at komme ud og prøve, hvordan det virkede ,men det var virkelig hårdt, da man faktisk bruger 90 % af kroppen, når man kører rulleski.

Godt trætte og uden de helt store skader vendte alle tilbage til parkeringspladsen, hvor vi fik spændt udstyret af. Mens vi alle nød en velfortjent sodavand sponsoreret af REMA 1000 i Grindsted, gik snakken ellers om udstyr osv. Til slut sagde vi tak til Nikolaj og Finn for en fin aften.

Dette var en rigtig sjov aften, og helt klart en motionsform, jeg selv godt kunne blive bidt af. Vi

undersøger nu, om klubben skal investere i lidt udstyr, som medlemmer gratis kan låne. Mere om dette senere.

Vi kunne igen næste år lave et lignende arrangement, hvis I medlemmer er med på ideen -Alle kan deltage.

Hilsen Hanne