Skiløbere fra Grindsted skiklub

Skriv & Vind konkurrence -

Anne Karlsbjerg

Skiløbere fra Grindsted skiklub

Af Karen Karlsbjerg (artiklen er skrevet under skole lockouten, som lektie)

Skiløbere fra Grindsted Skiklub tager

hvert år af sted i uge 7, for at løbe på ski eller stå på snowboard.

Jørgen Sørensen har hvert år travlt med at planlægge hele uge 7 nøje, så alle folk er tilfredse. Han skal sørge for hoteller til alle medlemmer, arrangere aftener og meget mere. Derfor er han en travl mand, selvom han snart er 72 år gammel.

Grindsted Skiklub har eksisteret i mere end 25 år, og tager hvert år på skiture til Østrig. De ture er bla. weekendture til gode ski områder og uge 7 turen.

Turen til Neukirchen er den tur, hvor flest medlemmer tager med.

Nybegyndere er også velkomne

I Grindsted Skiklub er alle velkomne i alle aldre, også selvom man måske er 85 eller blot 2 år gammel.

Til nybegyndere, men også nogle øvede, er der arrangeret skiskoler, så man kan lære at stå ordentligt og sikkert på ski, og i de fleste skiskoler er der danske medhjælpere med i.

Saltkringler bliver revet væk på Williams

Williams saltkringler er åbenbart meget kendte blandt medlemmerne i skiklubben, for der er hver dag udsolgt af dem i uge7.

Men det er jo klart, for det er også nogle af verdens bedste saltkringler, som bliver lavet der. ‚Heiße Schokolade mit Sahne‘ og ‚Glühwein‘ er også meget kendt, for det er normalt i uge 7, at man drikker et par kopper om dagen.

Måske de voksne skulle tænke lidt over, hvor mange kopper de drikker om dagen af Glühweinen...

Ny Frühmesserstolelift kom i sommers

Ja, I hørte rigtigt. Den før lange og trættende trækkelift som plejede at trække skiløberne op til Frühmesser, er her i sommeren 2012 blevet fjernet, og erstattet af en stolelift med gul skærm, som man kan slå ned hvis der er snestorm.

Youtubeklip om liften her

Johanna & Franz Nindl: Nogle rigtig rare mennesker

Butiksejerne Johanna og Franz Nindl, der ejer ski udlejningen, er altid glade for at Grindsted Skiklub kommer i uge 7.

De tager godt imod kunderne, og er meget rare og venlige mod dem.

Når skisæsonen er forbi, går de for det meste ture oppe i det flotte bjerglandskab, hvor de plukker svampe og bær.

Johanna og Franz er nogle dejlige mennesker at være sammen med, og min familie ser altid frem til, at komme ned og besøge dem – også udenfor skisæsonen.